Migren Botoksu beautemaster 26 Kasım 2021

Migren Botoksu

Migren, günümüzde pek çok kadın ve erkeğin yaşadığı sağlık problemlerinin başında gelir. Hayat kalitesini düşüren sağlık problemlerinden biri olan migrene müdahale edilmediği takdirde kişi yaşamı boyunca zaman zaman başa dahi çıkamayacağı şiddetli baş ağrılarıyla ve ışık hassasiyeti ile boğuşmak zorunda kalır.

Günümüzde migren atağının etkin ve ameliyatsız çözümü olarak kabul edilen migren botoksu uygulaması, güvenilir ve konforlu bir işlemdir. Klinik ortamda yapılan ve işlemden sonra hastaların rahatlıkla günlük rutinlerine geri dönebildiği bir uygulama olan migren botoksunun ortalama 4 ila 6 aylık kalıcılık süresi bulunmaktadır. Bu sürenin sonunda eğer işlemin etkinliğinin devam etmesi isteniyorsa uygulama mutlaka yenilenmelidir.

Migren nedir? Migren ataklarını neler etkiler?

Şiddetli baş ağrısı ve ışığa karşı aşırı hassasiyet olarak karşımıza çıkan migrenin günümüzde %100 etkili diyebileceğimiz hiçbir yan etkisi bulunmayan kalıcı bir tedavisi yoktur. Bu yönden bakıldığında migren botoksunun sağlayacağı ortalama 4 ila 6 aylık konfor süresi dahi pek çok migren hastası için oldukça önem teşkil etmektedir.

Migren ataklarının birden fazla nedeni vardır. Aşırı hassasiyet, stabil olmayan duygu durumu, alkol tüketimi, kullanılan bazı ilaçlar, kadınlarda menstural dönem, beyaz ışığa fazla maruz kalma başta olmak üzere birçok etkene bağlı olarak kişiler migren atağı yaşayabilir. Migren ataklarının belirli bir seyri veya süresi yoktur. Bu ataklar birkaç saat sürebileceği gibi 1 gün boyunca da sürebilir. Bahsettiğimiz bu süreler kabul ederseniz ki bir insanın yaşamını çok ciddi şekilde olumsuz olarak etkilemekte dahası kişinin yaşadığı şiddetli baş ağrısını da göz önünde bulundurursak kişiler için adeta eziyet olmaktadır.

Migren botoksu nedir? Hangi durumlarda migren botoksu uygulanır?

Migren atağı yaşayan kişilerin yaşam kalitesinin yükselmesine yardımcı olan migren botoksu uygulaması, bir enjeksiyon işlemidir. Migren botoksunda amaç; kişinin kaslarını ve sinirlerini rahatlatarak migren atağının önüne geçmektir. Migren botoksunda temporal bölge dediğimiz şakak bölgesine, alınlara ve boynun belirli kısımlarına botoks uygulaması yapılır. Özel ince uçlu iğnelerle yapılan işlem hastalar için neredeyse ağrısız ve acısızdır.

Migren botoksu uygulaması migreni tamamen ortadan kaldırmamakla birlikte kişinin migren atakları için ilaç alımını büyük oranda azaltmaktadır. Hatta çoğu zaman hastalar, migren botoksu uygulamasından sonra ilaç almaya ihtiyaç duymazlar. Ancak burada hatırlatmakta fayda görüyoruz ki migren botoksunun kalıcılığının ortalama 4 ila 6 ay olduğu unutulmamalıdır. Bu süre sonrasında işlemin mutlaka yenilenmesi gerekir. Bununla birlikte pek çok botoks uygulamasında olduğu gibi migren botoksunun da etkini göstermesi ortalama 5 ila 7 gün içerisinde olur. İlk andan itibaren etkisini göstermez. Ancak ortalama 1 haftanın sonunda botoks etkisini göstermeye başlar.

Migren botoksu uygulamasıyla hakkında
5 soru, 5 cevap;

18 yaş üstü, hamilelik döneminde olmayan kadınlar, nörolojik ciddi bir sağlık problemine sahip olmayan her kadın ve erkek migren botoksu uygulaması için uygun birer adaydır.

Klinik ortamda yapılan ve ortalama 15 dakikada tamamlanan migren botoksu uygulaması ağrısız ve acısız bir uygulamadır. İşlem süresince hastalar herhangi bir sızı veya rahatsızlık hissetmezler.

Botoks uygulamaları oldukça güvenilir, konforlu ve yüz güldüren sonuçlar alınan etkin uygulamalardır. Uzun yıllardır güzellik ve sağlık uygulamalarında kullanılan botoks uygulamalarının bilinen ağır herhangi bir yan etkisi yoktur. Bununla birlikte migren botoksu uygulaması öncesi hastaların migren tedavisi planlanmadan önce doktor kontrolünden geçmiş olmaları önemlidir.

Migren botoksu işlemi herhangi bir iyileşme süresi gerektirmeyen pratik ve konforlu bir işlemdir. Uygulamadan sonra klinikte herhangi bir istirahat gerektirmez. Dolayısıyla migren botoksu uygulamasından sonra hastalarımız rahatlıkla sosyal hayatlarına dönebilir, günlük rutinlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.

Ameliyatsız estetik denince ilk akla gelen uygulamalar olan botoks uygulamaları, gerek pratik işlemler olması gerekse iyileşme süresi gerektirmemeleri nedeniyle birçok ameliyatsız estetik uygulamasıyla kombine şekilde yapılabilmektedirler.

Migren botoksu uygulaması, migren ataklarını hafifleten ve kişinin yaşam kalitesini gözle görülür oranda yükselten bir işlemdir. Uygulamadan sonra pek çok hastanın migren için aldığı ilaçlar azalmakta ve hastalar daha az ilaç kullanarak hayatlarına devam etmektedirler.

Siz de migren botoksu uygulamamız ile ilgili detaylı bilgi ve randevu almak için sosyal medya hesaplarımızdan ya da klinik iletişim numaralarımızdan bize ulaşabilir; uzmanlarımıza merak ettiklerinizi sorarak konsültasyon muayenenizi oluşturabilirsiniz.

Unutmayın! Ortalama 15 dakikalık bir işlem olan migren botoksu uygulamasıyla siz de migren ataklarınızı 4 ila 6 aylık bir süre için geride bırakabilirsiniz.